شیر احتراق آهسته چیست؟

مکانیزم کار آبگرمکن دیواری با فشار آب است، یعنی با باز شدن شیر آب روشن می‌شود. هنگامی که شیر آب باز می‌شود آب پشت دیافراگم باید به نرمی خارج شود تا آبگرمکن نرم روشن گردد. شیر احتراق آهسته این وظیفه بسیار مهم را به نحو احسنت برای ما انجام می‌دهد. یعنی آب پشت دیافراگم (قسمت کیت قاب برنجی) را به آرامی خارج می‌کند تا آبگرمکن انفجاری روشن نشود. در واقع شیر احتراق آهسته وظیفه روشن و خاموش کردن شعله اصلی بصورت نرم و یکنواخت را برعهده دارد.

مکانیزم کار شیر احتراق آهسته چگونه است:

 در شرایط عادی، هر دو طرف رگولاتور آب ( پایین و بالای دیافراگم ) پر از آب است. زمانیکه شیر آب باز می‌شود، آب از سوراخ جانبی کیت قاب برنجی خارج شده و به سمت شیر احتراق آهسته می‌رود. در اطراف شیر احتراق آهسته ۲ سوراخ که به سوراخ‌های جانبی معروف هستند وجود دارد. این سوراخ‌ها آب وارد شده از سمت کیت قاب برنجی را دریافت و بعد از عبور از ساچمه به سمت لوله دیافراگم می‌فرستند. وجود ساچمه در این لحظه باعث می‌شود آب به آرامی تخلیه شود تا دستگاه انفجاری روشن نگردد. پس از عبور آب از لوله دیافراگم از طریق شیپوره به سمت مبدل جریان پیدا می‌کند.

 بدین ترتیب آب پشت دیافراگم خالی شده و آبگرمکن می‌تواند روشن شود. در تمامی آبگرمکن‌های دیواری فوری، هنگام روشن شدن آبگرمکن گاهی مشاهده می‌شود که بصورت انفجاری روشن شود. دلیل این امر، با توجه به توضیحاتی که در پک تعمیرات آبگرمکن ۱۵ داده‌یم، خالی شدن یکباره آب پشت دیافراگم است. برای جلوگیری از انفجاری روشن شدن آبگرمکن نیاز به قطعه‌ای داریم که آب پشت دیافراگم را بصورت بسیار یکنواخت خالی و پر نماید، این قطعه همان شیر احتراق آهسته نام دارد.

فروشگاه دما نوین به عنوان یکی از بزرگترین سایت‌های مرجع خدمات پس از فروش و لوازم یدکی انواع سیستم‌های گرمایشی سعی کرده است که راحتی را برای شما عزیزان به فراهم کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.