شایع ترین علت های خرابی بخاری

1.اگر در زمانی بخاری را روشن کرده و بوی گاز خام را حس کنید مشکل میتواند این باشد که :

اتصالات لوله ها و مشعل بخاری شل بوده و گاز نشت میکند.برای تست کردن نشتی می توانید از کف صابون استفاده کنید و این مشکل را برطرف کنید.

بعضی اوقات هم نشتی های گاز می تواند به علت تنظیم نبودن شعله های پیلوت باشد که باعث خاموش شدن یکی از شعله ها می باشد.

برای اینکه پیچ را تنظیم کنید باید قسمت پشت پیلوت را باز کنید و با کمک پیچ گوشتی آن پیچ را تنطیم کنید

نشتی های گاز می تواند مربوط به قسمت شیر کنترل باشد.برای اینکه مشکل نشتی را برطرف کنیم باید قالپاق شیر کنترل را برداریم.

2. شعله روشن نشده و گاز پراکنده شود :

گاهی اوقات به علت وجود یک شی ، مجرای ورودی مشعل ممکن است مسدود شود

یا

انحراف نازل گاز

اگر به علت وجود یک شی بود ، شما باید در همچین شرایطی شیر اصلی را ببندید و مشعل ورودی مشعل را چک کنید.اگر چیزی درون آن وجود دارد را بیرون بیاورید.

3.اگر اندازه شعله ی بخاری نامناسب باشد و بوی بدی بدهد:

ممکن است سوراخ های موجود در مشعل کثیف بوده و برای همین بوی بدی میدهد..این کثیف بودن ،

اعث انسداد در آن و مانع از عبور کردن هوا و گاز درون آن شود.و دیده میشود که بخاری شعله ی مناسبی ندارد و بوی گاز می دهد.

شما می توانید مشعل را با کمک برس و یا فشار باد تمیز کنید.

گاهی اوقات در شبکه های لوله کشی فشار گاز مناسب است اما شعله ی شمعک به اندازه ی دلخواه تنظیم نمی شود که در این شرایط باید فیلتر را عوض کنید.

4.هنگامی که بخاری را روشن می کنید بوی گاز که حاصل احتراق می باشد به مشام می رسد:

 می تواند مسدود شدن مجراهای دودکش بخاری باشد که می تواند چیزی در آن گیر کرده باشد.دودکش های بخاری باید قطر مناسب و کلاهک مناسبی داشته باشند.

5.چگونگی تست ترموکوپل در بخاری گازی

شما برای اینکه بدانید ترموکوپل بخاری سالم است یا خیر باید تست ترموکوپل را انجام دهید.

برای تست کردن ترموکوپل و چگونگی نحوه ی کارکرد آن ها شما باید پایانه ترموکوپل را به کمک دو عدد کابل رابط به یک بلند گو وصل کنید.

و دوطرف سیم ها را چند ثانیه گرم کنید و تحت یک حرارت مناسب قرار دهید.

هنگامی که بلندگو یک صدایی همانند تق تق به شکلی ضعیف و کم عمق پخش کرد به معنی است که ترموکوپل بخاری گازی شما عیبی ندارد و سالم است.

و صدایی که ایجاد می شود به این معنا است که جریان الکتریکی در ترموکوپل برقرار است.

6.خراب شدن بوبین بخاری

اگر هیچ کدام از دلایلی که در بالا ذکر کردیم علت خاموش شدن بخاری نبودند، نوبت به بررسی قطعه بوبین می‌رسد. یکی دیگر از دلایل روشن نشدن و یا خاموش شدن ناگهانی بخاری خراب شدن بوبین است. برای آزمایش بوبین باید آن را یک ترموکوپل سالم امتحان کرد و یا از یک باتری قلمی ۱.۵ ولتی کمک گرفت. اگر بوبین سالم باشد پس از ایجاد جریان الکتریسته سوپاپ در جای خود باقی می‌ماند ولی اگر بوبین خراب باشد سوپاپ از جای خود خارج می‌شود. در صورت خراب بودن بوبین از یک تعمیرکار با تجربه بخواهید تا آن را با یک بوبین سالم تعویض کند‌.

7.وجود مشکل در دودکش بخاری

قطر دودکش ساختمان باید متناسب با قطر دودکش بخاری باشد زیرا در صورت باریک بودن قطر دودکش ساختمان بر روی بخاری فشار وارد شده و ناگهان خاموش می‌شود. کلاهک دود کش ساختمان باید شکل حرف H انگلیسی باشد، تا وزش باد باعث خاموش شدن بخاری نشود. کلاهک استاندارد بخاری مانع از برگشتن مجدد گازهای سمی به داخل بخاری می شود. گازهای سمی از رسیدن اکسیژن کافی به شعله بخاری جلوگیری می‌کنند و درنتیجه بخاری خاموش خواهد شد. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث خاموشی بخاری شود گرفتگی دود کش است. هر چند وقت یکبار باید مسیر دودکش را بررسی کرده و در صورت گرفتگی آن را برطرف کنید‌.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Hello World! https://racetrack.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=2248378407b31e26964d19608b7173b6& ارسال در : 2023-05-15 05:36:21 فرستنده : Hello World! https://racetrack.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=2248378407b31e26964d19608b7173b6& , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    be1evx پاسخ