جت هیتر چیست؟

جت هیتر دستگاهی است که انرژی گرمایی مورد نیاز برای محیط های مختلف را تامین کرده و این کار را بر اساس فرایند داغ شده المنت ها انجام می دهد. جت هیتر ها انواع مختلفی دارند، یک نوع آن برقی بوده نوع دیگر با گازوئیل کار می کند که البته هر کدام هم معایب و محاسن خود را دارند.

جت هیتر یا هیتر موشکی، نوعی بخاری صنعتی است که از هوا به عنوان وسیله انتقال حرارت استفاده میکند و در گلخانه ، مرغداری، سوله و سالن های بزرگ صنعتی کاربرد دارد. شما می توانید بسته به نوع و متراژ محیط از جت هیتر گازوئیلی، گازی یا دوگانه سوز استفاده کنید.

جت هیتر را میتوان با استفاده از یک ترموستات مرکزی و واحد کنترل و نظارت کرد؛ یک طرف هوا را مکش می کنند و طرف دیگر هوای گرم را بیرون میدهند و به این ترتیب میتواند کمک شایانی در تنظیم دمای هوای داخل سالن کند.

نحوه ی کار با هیتر جت

همانطور که گفتیم، جت هیتر یا بوسیله برق و یا بوسیله گازوئیل فرایند تولید گرما را انجام می دهد. در جت هیتر برقی در مرحله اول المنت هایی که داخل هیتر تعبیه شده اند، شروع به گرم شدن کرده و بر اثر گرم و روشن شدن آنها گرما هم تولید خواهد شد. در مرحله بعد بوسیله فن هایی که در پشت هیتر تعبیه شده اند، جریان هوای سرد وارد محفظه دستگاه می شود و بعد از عبور کردن از جلوی المنت ها هوای مذکور گرم شده و به محیط بیرون هم گرما می بخشد. هوای گرمی که به این شیوه تولید می شود، کاملا پاکیزه بوده و هیچگونه گاز و ذرات زیان آور ندارد. در این فرایند هیچ گونه اشتعالی رخ نداده و گرمای ایجاد شدن در اثر گرم شدن المنت ها تولید و بر اساس جریان هوا به داخل فضای بیرون منتقل می شود. برای همین است که جت هیتر به عنوان یک دستگاه تولید هوای گرم سالم و پاک برای بسیاری از صنایع به خصوص صنایع غذایی که این موضوع برایشان مهم است، شناخته می شود.

انواع هیترجت

جت هیتر تابشی

انواع تابشی نوع دیگری از سیستم های گرمایش فشرده هوا هستند که بجای هوای محیط جسم روبروی خود را گرم میکنند، این نوع معمولا شکلی مستطیلی دارند و طراحی شده اند تا گرما را مستقیم و رو به جلو انتشار دهند؛ ناگفته نماند که این نوع مناسب برای محیط های کوچک هستند و در محیط های بزرگ کارایی لازمه را ندارند. برخلاف اکثر موارد بعضی از دستگاه ها بدون مخزن ارائه میشوند و نیاز به مخزن خارجی درند.

جت هیترهمرفتی

نحوه کارکرد انواع همرفتی اینطور است که هوای محیط را گرم میکنند، دستگاه های همرفتی در اکثر مواقع با یک مخزن سوخت که معمولا در زیر آن قرار میگیرد همراه هستند و با مکش هوای محیط درون خود و حرارت دادن به آن و انتقال هوای گرم به بیرون دستگاه کار میکنند؛ در دستگاه ها جریان هوای گرم خروجی رو به بالا حرکت کرده و جریان هوای سرد رو به پایین حرکت میکند که باعث ایجاد اتمسفر متعادلی از نظر دمایی می شود؛ این نوع بسیار کارآمد و رایج بوده و مناسب برای محیط های بزرگ میباشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Hello World! https://racetrack.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=1bcf6c4122838f34fdfc18a19f7fa51d& ارسال در : 2023-05-15 05:35:04 فرستنده : Hello World! https://racetrack.top/go/hezwgobsmq5dinbw?hs=1bcf6c4122838f34fdfc18a19f7fa51d& , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    jnhehj پاسخ