آبگرمکن چیست؟

ابگرمکن وسیله‌ای است که معمولاً برای گرم کردن بکار گرفته می‌شود. در مصارف خانگی از آب گرم شده اغلب برای شستن ظروف و پوشاک، استحمام، غذاپزی و گرم کردن محیط منزل استفاده می‌شود.در مصارف صنعتی اغلب از آب‌گرم‌کن‌هایی استفاده می‌شود که توان تولید بخار داغ را داشته باشد.

اینکه یک آبگرمکن چطور این کار را انجام می دهد به نوع آن و نحوه کارکردش بستگی دارد. مثلا اگر بخواهند آب گرم مورد نیاز شرکت های صنعتی را تولید کنند، باید نوع خاص این دستگاه که بخار فوق داغ تولید می کند، استفاده شود. نکته مهمی که در انتخاب این وسیله باید مد نظر قرار بگیرد، کاربرد آن در محل مربوطه و حجم آب گرمی است که باید تولید نماید.

انواع مختلف آبگرمکن:

  • آبگرمکن های نوع مستقیم: این دسته خود به چند نوع دیگر تقسیم بندی می شود که شامل: نفتی، گازی و الکتریکی هستند. در نوع مستقیم از هر مدلی که باشد منبع انرژی دستگاه داخل آن تعبیه شده است.
  • آبگرمکن های نوع غیر مستقیم: این دسته ها به مدل های مختلف دو جداره، خورشیدی، کویلی طبقه بندی می شوند. در این نوع آبگرمکن ها منبعی که انرژی تولید می کند در داخل دستگاه نبوده و مثلا مانند موتور خانه در فضای موتور خانه قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.